IT SUPPORT Technician

Nu vill vi på Fouredge utöka och förbättra vår kundservice och söker därför en ny stjärna till vår First Line support! Som medarbetare i vår support jobbar du såklart med användarfrågor men även mer tekniska frågor, felsökning och utredningar kring våra egna klient- och molntjänster.

VAD INNEBÄR TJÄNSTEN?

Som IT Support Technician har du stor frihet i ditt dagliga arbete så länge du levererar enligt uppsatta mål och deadlines. I rollen kommer du att hjälpa användare som har problem med sina datorer, telefoner eller system och lösa inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet både remote och onsite.

Du kommer att jobba med olika typer av kundmiljöer, allt från Windows till MacOS på klientsidan och molnlösningar baserade på både Microsoft och Linux. Du supporter även även kundernas egna branschspecifika system. Dina arbetsuppgifter innebär ett nära samarbete med andra medarbetare i vår Service Desk där ni tillsammans löser användares IT-problem, oavsett om det är av 1st-, 2nd- eller 3rd line karaktär. Tjänsten kan även innebära visstid som on-site support hos våra kunder.

VAD LETAR VI EFTER?

Du är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära och med varierande arbetsuppgifter. Du är självklart också en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.

Att du har goda kunskaper inom Svenska och Engelska är ett krav, utöver det vill vi gärna att du har tidigare erfarenhet av:

  • Arbete i ärendehanteringssystem
  • Support av operativsystem med standardapplikationer och programvaror
  • Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365
  • Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
  • Felsökning och problemlösning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer

DÄRFÖR SKA DU VÄLJA FOUREDGE!

Vi på Fouredge har ett uppdrag – att förse våra kunder med specialanpassade, högkvalitativa drifttjänster där säkerhet alltid är viktigt, i kombination med förstklassig support. Våra lösningar är molnbaserade och levereras från våra datacenter till små och medelstora företag i norra Europa. Vi expanderar stadigt så för den som vill vara med på en spännande utvecklingsresa är det här en ypperlig möjlighet. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med ordning på torpet!

För oss är det viktigt att du som anställd känner att du har goda möjligheter att utvecklas. Förutom möjligheter att närvara vid event, kurser mm erbjuder vi en personlig utvecklingsplan där det finns utrymme för projekt efter egen planering.

Våra medarbetare är våra ambassadörer

Vi sitter i ljusa och härliga lokaler i Hammarby Sjöstad med närhet till tvärbana, buss och tunnelbana.

SÖK BUMS!

Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.

Skicka ditt CV till rekrytering@fouredge.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jacob Ljungqvist 0702969617 / jacob.ljungqvist@fouredge.se