INCIDENT MANAGER

Nu vill vi på Fouredge utöka och förbättra vår kundservice och söker därför en ny strukturfantast till vår support! Som Incident Manager i vår support jobbar du såklart med ärendehantering, kundkontakt och prioriteringar gällande våra leveranser inom IT infrastruktur, klienthantering och säkerhetstjänster.

VAD INNEBÄR TJÄNSTEN?

Som Incident Manager kommer du att vara strategiskt, taktiskt och operativt ansvarig för processen för incidenthantering samt för att processen är implementerad och efterlevs inom samtliga IT-leveranser. Dina arbetsuppgifter består bl a av att operativt leda, koordinera och eskalera arbetet med incidenter och requests, samt utbilda övriga medarbetare inom processerna. Du kommer därtill att delta i arbetet med att upprätta och löpande utveckla arbetssätten i ett stödsystem för service management även samverka med och vara backup till övriga processer inom IT-drift (problem & change)

Du är även ansvarig för dispatching inom ServiceDesk vilket betyder att du kommer ha daglig kontakt med större delen av bolaget.

 

VAD LETAR VI EFTER?

Du är nyfiken, snabblärd och strukturerad samt gillar att hitta effektiva lösningar i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära och med varierande arbetsuppgifter. Du är självklart också en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.

I rollen som Incident Manager kommer du att skapa kontakter och underhålla relationer både inom och utanför organisationen. En förutsättning för att lyckas i rollen är således att du har god samarbetsförmåga och att du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare kommer du att behöva fatta en del snabba beslut och agera utifrån dessa, vilket kräver att du är beslutsam och stabil, även i stressade situationer. Arbetet kräver även att du på ett självständigt och strukturerat sätt planerar, prioriterar och strukturerar upp ditt arbete samt att du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat.

Du har goda kunskaper inom Svenska och Engelska är ett krav, utöver det vill vi gärna att du har tidigare erfarenhet av:

  • Arbete i ärendehanteringssystem
  • Kundsupport
  • ITIL

DÄRFÖR SKA DU VÄLJA FOUREDGE!

Vi på Fouredge har ett uppdrag – att förse våra kunder med specialanpassade, högkvalitativa drifttjänster där säkerhet alltid är viktigt, i kombination med förstklassig support. Våra lösningar är molnbaserade och levereras från våra datacenter till små och medelstora företag i norra Europa. Vi expanderar stadigt så för den som vill vara med på en spännande utvecklingsresa är det här en ypperlig möjlighet. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med ordning på torpet!

För oss är det viktigt att du som anställd känner att du har goda möjligheter att utvecklas. Förutom möjligheter att närvara vid event, kurser mm erbjuder vi en personlig utvecklingsplan där det finns utrymme för projekt efter egen planering.

Våra medarbetare är våra ambassadörer

Vi sitter i ljusa och härliga lokaler i Hammarby Sjöstad med närhet till tvärbana, buss och tunnelbana.

SÖK BUMS!

Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.

Skicka ditt CV till rekrytering@fouredge.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jacob Ljungqvist 0702969617 / jacob.ljungqvist@fouredge.se